اثرات چاقی بر ام اس

براساس آخرین مطالعات محققان، شاخص توده بدنی بالا، نشان دهنده یک وضعیت ضد التهابی است که بر سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از هورمون‌های حاصل از چربی مانند لپتین و... بین چاقی و بیماری ام.اس ارتباط ایجاد کنند. مشاهدات قبلی نشان می‌دهند که چاقی در اوایل جوانی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری ام.اس را افزایش دهد. 
اضافه وزن می‌تواند برخی از علائم ام.اس مانند خستگی، زخم‌های فشاری، برداشت منفی از خود و همچنین مشکلات قلبی و ریوی و خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر را افزایش دهد. بنابراین با راهکارهایی ساده می‌توان از چاقی مفرط جلوگیری کرد: 

۱. به طور دائم رژیم نگیرید:
بیشتر رژیم‌ها در دراز مدت کارایی خود را از دست می‌دهند.

۲. از غذاهای سالم استفاده کنید:
در صبحانه از جو، میوه تازه یا تخم مرغ استفاده کنید. در ناهار به جای چیپس سیب‌زمینی از هویج استفاده کنید.

۳. از میان وعده‌های سالم استفاده کنید: میان وعده‌ها به شما کمک می‌کند تا اشتهای خود را کنترل کنید. در واقع میان وعده‌ها موجب می‌شوند تا متابولیسم بدن شما به طور ثابت عمل کرده و کمک کنند تا بدن به طور موثر کالری بسوزاند. از مواد غذایی‌ از قبیل ماست کم‌چرب، کره بادام زمینی، انگور، پرتقال و سایر مواد غذائی سالم استفاده کنید. 

۴.زمان خوردن غذا تمرکز کنید:
زمان غذا خوردن تمرکز کنید و از  عواملی مانند تلفن همراه، تلویزیون و یا خواندن که موجب حواس‌پرتی می‌شوند دوری کنید. 

۵. همیشه تحرک داشته باشید:
ورزش را با حتی پنج دقیقه در روز آغاز نمایید. اگر رفتن به ورزشگاه برایتان دشوار است، با موسیقی مورد علاقه خود در منزل ورزش کنید. از برخی تمرینات کششی و ساده که مورد تأیید مشاور یا مربی ورزش شما هست استفاده کنید.
و به خودتان انگیزه بدهید.